14 Ocak 2015 Çarşamba

Bu Kareler Serinletiyor!

       

Zak Noyleünlü bir fotoğrafçının oğlu ama hiçbir zaman bu unvanın altında ezilmedi. Yüzme dalında şampiyonlukları da bulunan Zak'in su aşkı küçük yaşlarda başlamış. Okyanustaki ilk fotoğrafçılık denemelerinin ardından ise bu işi ileri götürebileceğini düşünmüş. 
Zorlu bir çalışma sürecine giren Noyle, bir süre sonra en prestijli sörf yayınlarından biri olan Surfer Magazine için fotoğraf çekmeye başlamış. Onu iyi bir fotoğrafçı yapan şeyin ise asla yüksek teknoloji içeren pahalı kameralar olmadığını söylüyor Zak. "Babam bana her zaman en iyi kameranın, o an yanında olan kamera olduğunu söylerdi. Her zaman yanımda taşıdığım iPhone'um bana bu konuda çok yardımcı oluyor," diyor. 
Bazılarınız için tatil sona ermiş olabilir. Eğer öyleyse, işte serinlemek için bir fırsat. Zak'in muhteşem fotoğraflarından yaptığımız seçki karşınızda!



Billy Kemper ile Hawaii'de Bir Yerde

Bu fotoğraf da yaşadığım yer olan Hawaii'de çekildi. Öğleden sonra gelen ışık manzarayı daha da harika bir hale getirdi ve ben de karadan en uygun açıyı yakaladım. Dalgaların arasındaki ise sörfçü Billy Kemper. 


Conner Coffin Sığ Sularda

Bu karede hem dalganın üzerindeki sörfçü, hem de Teahupo'o'daki sığ bölge görünüyor.


Danny Fuller ile Tahiti'de

Burası Tahiti ve fotoğrafta gördüğünüz sörfçü de dostum Danny Fuller. Bu fotoğrafı çekmek için yıllarca bekledim. Dalga kırılırken içinde giden bir sörfçü ve suyun içinde pozisyon alan ikinci bir sörfçü. Bu ikisini aynı karede yakalamak gerçekten zordur!

Danny Fuller Cennette, Sean Moody Cehennemde

Burası Meksika'daki Puerto Escondido. Henüz sabah saatleri ve Danny Fuller'ın keyfini sürdüğü dalga az sonra Sean Moody'nin üzerine yıkılacak.


Dalganın Kırılma Anı

Bir sörf tutkununun görmekten asla sıkılmayacağı muhteşem bir görüntü. 


Tek Kareye Sığan Hikaye

Bu kareye bakmaktan yıllardır hiç sıkılmadım. Büyülü bir andı. Sadece birkaç arkadaş ve kusursuz dalgalar... Bu kare, bir fotoğrafla koca bir hikaye nasıl anlatılır, onu gösteriyor. 

Jesse Merle Jones Sanki Bir Camın Arkasında

Tahiti'de su bazen o kadar berrak oluyor ki, insanın suyun üstüne çıkası gelmiyor.


Kalani Chapman ve Gökkuşağı

Tahiti'de bu fotoğrafı çektiğim anı hala dün gibi hatırlarım. Yağmur kesildiği anda dostum Kalani'nin arkasında beliren gökkuşağı bir harika. En sevdiğim fotoğraflarımdan biri.





Unutulmaz Bir Deneyim

Kariyerimin daha ilk yıllarında suyun içinden fotoğraf çekme şansı bulmuştum. Bu teklife atlamıştım haliyle. Ancak o koşullarda yüzmeye çalışmak epey zormuş meğer. Bu yüzden bu kareyi asla unutmam.


Makua Rothman Jaws Sahili'nde

Fotoğraftaki sörfçü Makua Rothman ve dev bir dalganın üzerinde durmaya çalışıyor. Jaws sahilini çok seviyorum çünkü burada dünyanın en büyük dalgalarını tam karşıdan görme şansınız var.

Makua Rothman Kırılan Dalganın İçinde İlerliyor

Bu kareyi suyun içindeki bir kayalığın üzerinden balıkgözü lens ile çektim. Fotoğraftaki dalga az sonra bana vuracak, beni kayalarda sürükleyecek ve sahile fırlatacak. Sonu biraz acılı olsa da bu fotoğraf için değerdi.


Shane Dorian ile Sahne Arkasında

Fotoğrafta dalgadan kayan sörfçü, Shane Dorian. Günbatımında yakaladığım bu açı ile Jaws'ın dev su kütlelerini daha bütün olarak fotoğraflayabildim.


Stephen Koehne ve Su Duvarı

Bu sahiller ve dalgalar benim evim gibi oldu. Suyun içine girerek dev dalgaları ve su duvarlarını farklı açılardan görmek bana büyük keyif veriyor. Fotoğrafta, sudan duvarın yanında korkusuzca duran Stephen var. 


Tyler Newton Dalganın Kalbinde

Suyun içindeki kayalık bölge en sevdiğim nokta. Buradan dalganın muhteşem gücünü daha net görebiliyorum. Tyler Newton çok alçakgönüllü bir insan ve yıllardır onunla harika işler çıkarıyoruz. (Noyle ve Newton, geçen yıl Surfing Dergisi'nin "Steep and Deep" yarışmasını kazandılar.)


Sandy Beach: Zak'in Oyun Alanı

Sandy Beach benim büyüdüğüm ve ilk fotoğraflarımı çektiğim yer. Okuldayken bile hep burada olmayı özlerdim. Bu fotoğrafı telefonumla çektim. Babamın dediği gibi, "En iyi kamera, o an yanında olandır."


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

bizi takip edin...