25 Ocak 2015 Pazar

Buz Adamla Tanisin

Buz Adamla Tanışın!

Şortla dağa tırmanıyor, karda çıplak ayak koşuyor ve buzun altında yüzüyor. İşte Buz Adam!


             Wim Hof’un alışılmadık bir yeteneği var. Zihin gücüyle kalp atışlarını ve vücut ısısını kontrol edebilen Hof, kar üzerinde çıplak ayakla dolaşıyor, buz dolu bir küvette birkaç saat kalabiliyor veya bir çölde hiç su içmeden maraton koşabiliyor. Ve tüm bunları yaparak bir yandan da bilim insanlarına yardımcı oluyor; zihni kontrol edebilmenin ekstrem sporlarda -ve hayatta- ne kadar önemli olduğunu kanıtlıyor. 
Soğuklarla ilişkin nasıl başladı?
Her şey ben 17 yaşındayken başladı. O zamanlar kendi kendini kontrol edebilmek üzerine kafa yoruyordum ve bir gün parktayken soğuk suya girmeye karar verdim. Bir dakika kadar süren bu deneyim bana aradığım cevabı vermişti ve o gün bu yolda devam etmeye karar verdim.



İçi buz dolu bir küvette 1 saat 53 dakika kaldın. Bunu nasıl başardın?
Zihnimi ve nefesimi kontrol ederek bedenimi ılık tutmayı başardım. Zihnimle hormonal yapımı düzenledim ve bunu yaparken asla bedensel bir aktivitede bulunmadım – sadece zihnimle yaptım. Hücrelerim %300 daha fazla metabolik aktivite üretti; bu da enerji demek. İşte bu yüzden bedenimi ılık tutabildim. Zihnimle doğrudan hücrelerime gereken enerjiyi üretme emri verdim.




Gerçekten mi?
Bu zamana kadar bilim insanları bana sinir sistemini irademle kontrol edemeyeceğimi söylediler ama tekniklerimle ve bu bilimsel çalışmalarla bunun yapılabileceğini kanıtladım.

Bilimsel bir deneyle bir karşılaştırma yaptık ve yatakta hiçbir şey yapmadan yatan 12 kişinin, hayatında ilk kez bungee jump yapan ve bu yüzden korkuya kapılan insanlardan çok daha fazla adrenalin ürettiğini gördük. 12 kişiden oluşan aynı deney grubuna normal insanları 8 saat kadar hasta eden bir bakteri enjekte edildi ama onlar 15 dakikada toparlanmayı başardılar. 

Macera sporcuları için de iyi haberler var mı?
Heyecan arayan bu tür sporcular genellikle bedenleri üzerinde buna benzer bir kontrolü sağlarlar fakat çoğu bunu bilinçli olarak yapmaz. Yöntem aslında aynı. Sıra dışı doğa sporları yapan bu insanlara sonsuz saygı duyuyorum çünkü onlar bu yolla ruhlarının derinliklerine inmeye çalışıyorlar ve benim yaptığım iş de tam olarak bu.


Peki soğuğu hiç mi hissetmiyorsun?
Eğer kontrolünüzü tam sağlarsanız hissetmezsiniz. Sinir sisteminiz sinir uçlarınızı kontrol eder ve eğer yeteri kadar döpamin üretirseniz acı refleksini bastırabilirsiniz. İnsan vücudu bu tür, sınırları zorlayan durumlar için her zaman hazırdır ama onu kontrol etmeyi bilmelisiniz.

Aşırı soğuk nedeniyle yaralandığın oldu mu hiç?
Evet, bir defasında Lapland’de çıplak ayakla koşuyordum ve kan basıncımla ilgili bir problem yaşadım. Koşunun 18. kilometresinde dizden aşağısı adeta bir odun gibi oldu, hiçbir şey hissetmiyordum.

Doktorlar bana bacaklarımda kalıcı hasar oluştuğunu söylediler ve kullanmam için bir sürü hap verip dört ay sonra görüşmek üzere beni eve yolladılar. Dediklerinin hiçbirini yapmadım, o ilaçlardan hiçbirini kullanmadım. Yaralanan yerlerime sadece, ineklerin memesine sürülen özel bir yağdan sürdüm. Bir ay sonra tamamen iyileştim ve bu, yaşadığım ilk ve tek yaralanma vakasıydı.
Peki, çöl sıcağının nasıl üstesinden geldin?
Soğukla baş edebildiğime göre sıcağı da hallederim diye düşündüm. Soğuğa karşı koymakla sıcağa karşı koymak birbirinden çok farklı şeyler olamazdı. Bu iş için Namibya’ya gittim ve daha önce bu konuda hiçbir eğitim almamış olmama rağmen 37 derece sıcağın altında uzun bir maraton koştum. Koşu boyunca hiç su içmedim ve fizyolojistler bunun çok şaşırtıcı olduğunu söylediler.

Dehidrasyon olmadı mı?
Oldu tabii. Ama koşudan sonra biraz su ve birkaç bira içince bir şeyim kalmadı.


Sırada ne var?
20 kişilik bir ekiple, sadece bot ve şort giyerek 36 saatlik bir Kilimanjaro tırmanışı yapacağız. Amacımız bunu herkesin yapabileceğini göstermek.

Mesela ben de karın içinde çıplak olarak koşmak istiyorum. Ne yapmalıyım?
Bu işi yapmadan önce sıcak yerine soğuk bir duş alın. Eğer bunu düzenli olarak yaparsanız farkı hissedeceksiniz. Bir de, ihtiyaç duyduğunuzdan çok daha fazla nefes alın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

bizi takip edin...